جهت خنده


كدام يك از آيه هاى سوره بقره از ديگر آيات آن مهم تر است و آن را بعد از نماز عشا مى خوانند؟

از آن جا كه در دو آيه آخر سوره بقره خلاصه اى از تمام سوره بقره آمده است، رهبران اسلام در ضمن احاديث متعددى ما مسلمانان را به خواندن اين دو آيه بعد از نماز عشا ترغيب كرده اند و براى آن ثواب هاى گوناگونى بيان داشته اند. خداوند متعال در اين دو آيه مى فرمايد: (ءَامَنَ الرَّسُولُ بِمَآ أُنزِلَ إِلَيْهِ مِن رَّبِّهِ وَالْمُؤْمِنُونَ كُلٌّ ءَامَنَ بِاللَّهِ وَمَلَـئِكَتِهِ وَكُتُبِهِ وَرُسُلِه...)[1]; پيامبر به آن چه از طرف پروردگارش بر او نازل شده ايمان آورده است ]و رهبرى است كه به تمام سخنان خود كاملا مؤمن مى باشد [و مؤمنان ]نيز[ به خدا و فرشتگان او و كتاب ها و فرستادگان وى همگى ايمان آورده اند ]و مى گويند[ ما در ميان پيامبران او فرق نمى گذاريم ]و به همگى ايمان داريم[ و گفتند: ما شنيديم و اطاعت كرديم، پروردگارا ]انتظار [آمرزش تو را ]داريم[ و بازگشت ]ما[ به سوى تو است. خداوند هيچ كس را جز به اندازه توانائيش تكليف نمى كند، ]به همين جهت انسان [هر كار ]نيكى[ انجام دهد براى خود انجام داده و هر كار ]بدى [كند به زيان خود كرده است... .[2]
از «ابن عباس» و نيز از «ابوهريره» چنين روايت شده است كه وقتى آيه: (وَإِن تُبْدُوا مَا فِي أَنْفُسِكُمْ أَوْ تُخْفُوهُ يُحَاسِبَكُم...)[3]; آن چه در ]ضماير و ذهن[ خودتان است آشكار نماييد و يا پنهان سازيد خداوند آن را به حساب و محاسبه خواهد در آورد نازل گرديد و بر صحابه فوق العاده سخت و گران آمد، لذا نزد پيامبراكرم(صلى الله عليه وآله)آمدند و گفتند: «يا رسول اللّه! ما طاقت تحمل اين آيه را نداريم!» رسول اكرم(صلى الله عليه وآله) فرمود: آيا مى خواهيد مانند اهل كتابى كه قبل از شما بودند، باشيد؟ كه به پيامبرانشان گفته بودند: سمعنا و عصينا ; گوش داديم ولى نافرمانى نموديم، بلكه بايد بپرهيزيد و از خداوند بترسيد و حتى برعكس آنها باشيد و در قبال آيات خداوند متعال فرمانبردار باشيد. صحابه وقتى كه اين موضوع را از پيامبر(صلى الله عليه وآله) شنيدند زبان هاى خويش را بستند و مطيع شدند سپس در دنباله فرمان بردارى آنان اين آيه نازل شد و بعد موضوع آيه فوق كه ايجاد اضطراب و نگرانى در ميان اصحاب نموده بود به وسيله آيه: (لا يكلف اللّه نفسا الاّ وسعها)[4]; خداوند هيچ كس را به فوق طاقت او مكلف نمى سازد. برداشته شد.
حضرت رسول اكرم(صلى الله عليه وآله) در اهميت اين دو آيه مى فرمايد: خداى متعال سوره بقره را به اين دو آيه ختم كرده و آن دو آيه را از گنج خود كه تحت عرش دارد،به من داده است پس بياموزيد اين دو آيه را و بياموزانيد آن را به پسران خود از جهت آن كه هم قرآن است و هم دعا.[5]

اسامی سیاستمداران و کاندیداهای انتخابی آنها در چهار دوره اخیر ریاست جمهوری

 

نام

              88

             84

              80

             76

 محمد رضا باهنر

محسن رضایی

لاریجانی

احمد توکلی

       ناطق نوری

   روح الله حسینیان

 احمدی نژاد

احمدی نژاد

رقیب خاتمی

       ری شهری

  علی لاریجانی

  رقیب احمدی نژاد

نامزد انتخابات بود

    رقیب خاتمی

       ناطق نوری

  هاشمی رفسنجانی

 رقیب احمدی نژاد

نامزد انتخابات بود

عبدالله جاسبی

       ناطق نوری

    مهدی کوچک زاده

  احمدی نژاد

احمدی نژاد

رقیب خاتمی

        خاتمی

  حمیدرسایی

   احمدی نژاد

احمدی نژاد

رقیب خاتمی

      رقیب خاتمی

  محمدرضا رحیمی

  احمدی نژاد

هاشمی رفسنجانی

رقیب خاتمی

       ناطق نوری

 احمد توکلی

 اضطراری به احمدی نژاد

احمدی نژاد

خود نامزد انتخابات بود

      رقیب خاتمی

 حسین فدایی

 اضطراری به احمدی نژاد

محمد باقر قالیباف

رقیب خاتمی

       ناطق نوری

   محمد شریعتمداری

    رقیب احمدی نژاد

هاشمی رفسنجانی

خاتمی

       ری شهری

 حیبب الله عسگراولادی

       احمدی نژاد

علی لاریجانی

رقیب خاتمی

       ناطق نوری

 

دعا برای تمام مریض ها از جمله آقا مجید

آقایون و خانم هایی که دارید این پست رو می خونید مجید پارسال اول ماه رمضان بعد عمل جراحی به علت مسائلی هنوز به هوش نیومده

خدایا به حق امام زمان (عج) شِفای عاجل عنایت بفرما

برای سلامتیش 5 تا صلوات بفرستید


کیفیت شهادت و وصیت حضرت زهرا (سلام الله علیها) به حضرت علی (سلام الله علیه) هنگام شهادت و دفن آن حضر

در منابع شیعه و سنی در زمینه شهادت حضرت زهرا علیهاالسلام مطالبی اعم از تاریخی و روایی ذکر شده است که در این مطلب اجمالا به آن می‌پردازیم.
در كتاب روضة الواعظین روایت كرده‌اند كه حضرت فاطمه علیهاالسلام را بیماری شدیدی عارض گردید و تا چهل روز ممتد شد، چون خبر وفات آن حضرت علیهاالسلام به او رسید امّ ایمن و اسماء بنت عمیس و حضرت امیرالمؤمنین‌علیه السلام را حاضر ساخت و گفت: ای پسرعمّ! از آسمان خبر فوت به من رسیده و من عازم سفر آخرتم، تو را وصیت می‌كنم به چیزی چند كه در خاطر دارم.
چون خبر شهادت حضرت زهرا در مدینه منتشر گردید، شیون از خانه‌های مدینه بلند شد، و مردم جمع شده بودند و گریه می‌كردند و انتظار بیرون آمدن پیکر حضرت را می‌كشیدند. پس ابوذر بیرون آمد و گفت:

ادامه نوشته

جایگاه حضرت فاطمه زهرا (علیهاالسلام) در روایات بیان کنید؟

زمخشرى در كشاف هنگام ذكر ماجراى زكریا و مریم ‏علیهماالسلام نقل كرده ‏است كه پیامبر صلى الله علیه و آله در هنگام قحط سالى، به گرسنگى مبتلا شد. حضرت ‏فاطمه ‏علیهاالسلام دو قرص نان و پاره‏اى گوشت براى آن ‏حضرت، تحفه برد و وى ‏را بر خود مقدم داشت. امّا آن ‏حضرت طبق را به خود فاطمه بازپس داد و فرمود: آن را بگیر. آنگاه روپوش روى طبق را برگرفت. طبق پر از گوشت و نان بود. فاطمه با دیدن این صحنه شگفت‏زده شد و پى ‏برد كه این ‏نان و گوشت از جانب خداوند فرستاده شده است. پیامبر به فاطمه فرمود: این نان و گوشت از كجا آمده است؟ فاطمه پاسخ داد: از سوى خدا كه او هر كه را خواهد بى‏حساب، روزى دهد. پیامبر فرمود: سپاس خدایى را كه تو را مانند بانوى زنان بنىاسرائیل قرار داد. سپس آن‏ حضرت، على بن‏ابى‏طالب و حسن و حسین و اهل‌بیتش را جمع كرد و همگى از آن غذا خوردند و سیر شدند. امّا از غذا، هیچ كاسته نشده بود و فاطمه باقیمانده ‏غذا را به همسایگان خویش بخشید.
ترمذى در صحیح از صبیح غلام اُمّ سلمه و زید بن ارقم نقل كرده است ‏كه گفتند:

ادامه نوشته

قاتل حضرت زهرا (سلام الله علیها) كيست؟

مرحوم محدّث قمي، اقوال محدّثان بزرگ اهل تشيّع و تسنّن درباره شهادت حضرت زهرا(س) و عاملان به شهادت رساندن حضرت را در كتاب بيت‏الاحزان{1} ذكر كرده كه خلاصه‏اي از آن چنين است:
1. ابو محمد بن عبدالله بن مسلم بن قتيبه دينوري، از عالمان معروف اهل تسنّن در كتاب الامامْ و السياسه مي‏نويسد: ابوبكر دستور داد عدّه‏اي از اصحاب را كه با او بيعت نكرده بودند، براي گرفتن بيعت حاضر كنند؛ ولي افراد ابوبكر آن‏ها را نزد امام علي(ع) يافتند. در اين هنگام عمر به خانه حضرت علي(ع) رفت و فرياد زد: بيرون بياييد. وگرنه سوگند به كسي كه جان عمر در دست او است، خانه را با اهل آن به آتش مي‏كشم. بعضي از حاضران به عمر گفتند: حضرت فاطمه(س) در اين خانه است. عمر گفت: اگر فاطمه هم در خانه باشد، باز هم آن را آتش مي‏زنم.{2}
2. دانشمند معروف اهل تسنّن، ابن ابي الحديد در شرح نهج‏البلاغه مي‏نويسد: در فتح مكّه( سال ششم هجري) شخصي به نام هبار بن أسوده، زينب دختر رسول خدا(ص) را كه در محمل نشسته بود، با نيزه ترسانيده ،و سبب شده بود كه وي فرزندش را سقط كند. پيامبر(ص) براي خون هبار احترام قائل نشد، و او را به اعدام محكوم كرد.{3} ابن ابي الحديد مي‏گويد: من اين خبر را براي استادم ابو جعفر نقيب نقل كردم. استادم فرمود: اگر رسول خدا ريختن خون هبار بن أسود را جايز بداند از آن رو كه او زينب را ترسانيده و سبب سقط جنين او شده، لازمه اين حكم آن است كه اگر حضرت پيامبر زنده بود، ريختن خون آن كس را كه حضرت فاطمه(س) را ترسانيده بود به طوري كه سبب سقط فرزند حضرت شد نيز جايز مي‏دانست.{4}
مير حامد حسين هندي، در كتاب عبقات الانوار، از كتاب الوافي بالوفيات، تأليف صلاح‏الدين صفدي كه از عالمان اهل تسنّن است، در شرح زندگي نظام از استادان و عالمان بزرگ اهل تسنّن نقل مي‏كند كه نظام گفت: پيامبر تصريح كرد كه مقام امامت از آن علي(ع) است و حضرت را به فرمان حق تعالي براي امامت معرّفي كرد؛ به طوري كه همه اصحاب از آن آگاه شدند؛ ولي عمر آن را به سبب ابوبكر، كتمان كرد. وي در ادامه سخن مي‏گويد: عمر در روز بيعت با ابوبكر به پهلوي حضرت فاطمه(س) ضربه زد كه بر اثر آن، محسن فاطمه سقط شد.
محدّث قمي در بيت الاحزان مي‏نويسد: محمد بن جرير طبري امامي به سند معتبر از ابو بصير نقل مي‏كند كه امام صادق(ع) فرمود: حضرت فاطمه(س) روز سه‏شنبه، سوم جمادي‏الثاني، سال يازدهم هجري از دنيا رفت و علّت وفات حضرت، ضربت قنفذ غلام عمر بن خطاب بود كه به دستور عمر با غلاف شمشير بهحضرت ضربه زد؛ به طوري كه فرزندش محسن سقط شد و همين امر، بيماري شديد حضرت را در پي داشت.{5}
همچنين نامه عمر به معاويه كه شرح اين حادثه را به طور گسترده بيان مي‏كند، خواندني است. مشروح اين نامه را علاّمه مجلسي، در كتاب بحارالانوار، ج 8، ص 222، چاپ قديم از كتاب دلائل الامامه، ج 2 نقل كرده است.
اقوال ديگري از عالمان تسنّن و تشيّع در اين زمينه نقل شده است كه مجالي براي نقل آن نيست. به هر حال، از مجموع آراي ناقلان اين حادثه استفاده مي‏شود اين واقعه دردناك كه آن افراد براي حضرت زهرا(س) پيش آوردند. سرانجام سبب شهادت آن اسوه تقوا و هدايت شد.
پی نوشتها:
[1].بيت الاحزان،شيخ عباس قمي، ص 123، دارالحكمْ، قم المقدسه، 1412 ه’ ق
[2].الامامْ و السياسه، ابن قتيبه الدينوري، ج 1، ص 30، اوّل، انتشارات شريف رضي
[3].سيره ابن هشام، محمد بن اسحاق بن يسار المطلبي، ج 2، ص 482، مكتبْ محمد علي صبيح و أولاده.
[4].شرح نهج‏البلاغه،ابن ابي حديد، ج 14، ص 193، داراحيأ الكتب العربيه
[5].بيت‏الاحزان، شيخ عباس قمي، ص 189، دارالحكمه 1412 ه’. ق

پـــــوســـــتـــــــــر


چرا حضرت فاطمه (س) . زهرا نامیده می شد ؟؟؟

امام حسن عسکری علیه السلام در حدیث شریفی یکی از دلایل نهادن نام زهرا بر حضرت فاطمه سلام الله علیها را فرموده‌اند

به گزارش گروه فرهنگی "ره به ری" : علامه مجلسی (ره) در  بخش دهم بحارالانوار از شیرویه در کتاب فردوس نقل کرده است از ابی‏ هاشم عسکری
که گفته است: سئلت عن صاحب العسکر علیه السلام لم سمیّت فاطمة الزّهراء فقال کان وجه‌ها یزهر لامیرالمؤمنین من اوّل النّهار کالشمس الضّاحیة و عند الزّوال کالقمر المنیر و عند غروب الشمس کالکوکب الدُّری

ترجمه حدیث:

پرسیدم از امام حسن عسکری علیه ‏السلام که چرا فاطمه سلام الله علیها، زهراء نامیده شد فرمود: برای اینکه روی حضرت زهراء سلام الله علیها برای امیرالمؤمنین علیه ‏السلام در اوّل روز مانند آفتاب تابان می‏ درخشید و در هنگام زوال آفتاب مانند ماه تابان نور دهنده بود و در هنگام غروب آفتاب مانند ستاره درخشان و کوکب دری می‌درخشید.
منبع:فرهنگ نیوز

سلام آیا داشتن عمر طولانی برای انسان امکان پذیر است؟چرا؟

محدود نبودن عمر:
همه دانشمندان زيست شناس تصريح كرده اند كه عمر انسان، حد و مرزي ندارد بلكه آن نيز مانند ساير معلولها و بيماريها علت خاص خود را دارد كه با كشف آنها ميتوان عمر انساني را طولاني كرد.
خوشبختانه در زمان ما، به روشني به اثبات رسيده است كه عمر هيچ جانداري آن چنان محدوديت ندارد كه با رسيدن به آن، وقت مرگ او به صورت قطعي فرا رسيده باشد و در علم پزشكي و زيست شناسي براي عمر انسان و يا هر جاندار ديگر حدّي تعيين نشده است كه تجاوز از آن محال باشد.
مطالعه ميانگين عمر انسان از گذشته كه هيچ گونه بهداشتي در جوامع حاكم نبود و اكنون كه ميانگين سن آدمي را روز به روز با پيشگيريها و درمانها بالا ميبرند، مؤيد آن نكته است.
(ر.ك: طول عمر امام زمان از ديدگاه علوم و اديان، علي اكبر مهدوي پور، انتشارات كعبه / دادگستر جهان، آيت اللّه ابراهيم اميني، ص 175ـ201، انتشارات شفق.)
با گشت و گذاري در اخبار و نوشته هاي رسانه ها به هزاران مورد از موجوداتي كه عمرهاي طولاني داشته و دارند بر ميخوريم. عجيب است كه مطالعه اين خبرها، آدمي را چندان شگفت زده نمي كند امّا هنگامي كه از راه هاي موثق مي شنود فردي، عمري طولاني دارد، قبول آن برايش مشكل است.
در زندگي زنبور عسل عمر كارگران بطور متوسط از چهل روز تا پنجاه روز است در صورتي كه عمر ملكة هر كندو به طور متوسط چهار تا شش سال است و شما ميتوانيد با مقايسه عمر اين دو زنبور كه از يك جنس مي باشند نسبت عمر حضرت ولي عصر را به انسانهاي عادي بسنجيد يعني آن حضرت ميتواند 45 تا 50 برابر عمر متوسط انسانها عمر طبيعي داشته باشد.
قرآن و طول عمر
در آموزه هاي همه اديان آسماني، به امكان طول عمر انسانها اشاره شده است. از جمله تورات در بخش سفر پيدايش 10 نفر را نام مي برد كه ميانگين عمر آنها 900 سال است.
اديان الهي با اعتقاد به قدرت مطلق خداوند، إِنَّ اللَّهَ عَلَيَ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ (بقره،148) دادن عمر طولاني را به افراد چندان بعيد نميدانند و معجزهها را نمونهاي از ظهور اين قدرت دانسته و برآنند كه خداوندي كه كهكشانهاي با اين عظمت را آفريده و نگه داشته، نگهداري حجتي از حجت هاي خويش، برايش چندان دشوار نيست.
خدايي كين جهان پاينده داردتواند حجتي را زنده دارد
آياتي از قرآن كريم از عمر طولاني در امت هاي پيشين خبر مي دهد بَلْ مَتَّعْنَا هَـََّؤُلاَ َّءِ وَ ءَابَآءَهُمْ حَتَّيَ طَالَ عَلَيْهِمُ الْعُمُر(انبيأ،44) ]نه[ بلكه اينها و پدرانشان را برخوردار كرديم تا عمرشان به درازا كشيد.
افزون بر امكان طولاني بودن عمر از نظر قرآن كريم، مصداق هاي متعددي از اين افراد در قرآن كريم نام برده شده است:
1. حضرت نوح (عنكبوت،14)
2. حضرت عيسي (نسأ،157)
3. حضرت خضر بر اساس روايت هاي فراواني كه اطمينان آور است، هنوز زنده است و تا ظهور حضرت مهدي(عج) زنده خواهند ماند. هم اكنون عمر ايشان بالغ بر 6000 سال مي باشد. در آيات 60ـ82 سوره كهف داستان اين پيامبر گرانقدر با حضرت موسي آمده است.

20 فروردین روز غرور ملی


می خواســـــتم

صدای خدا را می خواستم بشنوم

ندا آمد: به ناله و توبه گنهکار گوش کن

***********************

می خواستم خدا را نوازش کنم...

ندا رسید: کودک یتیم را نوازش کن

***********************

می خواستم دستان خدا را بگیرم...

گفتند: دستان افتاده ای را بگیر


***********************

خواستم چهره خداوند را ببینم...

ندا آمد: بصورت مادرت بنگر...

***********************

خواستم رنگ خدا را ببینم...

گفتند: بی رنگی عارفان را بنگر...

***********************

می خواستم دست خدارا ببوسم

ندا رسید: دست کارگری را که درست کار می کند ببوس...

***********************

خواستم به خانه خدا بروم

صدا آمد: قلب انسان مومن را زیارت کن

***********************خواستم صدای نفس خدا رااحساس کنم...

ندا آمد: صدای نفس عاشق صادق را بشنو


***********************

خواستم خدا را در عرش ببینم

ندا رسید: به انسانی که به دستور خدا حرکت میکند بنگر...


***********************

خواستم نور الهی را مشاهده کنم

گفتند: از پرخوری و شکم سیر فاصله بگیر...

***********************

می خواستم به خدا به پیوندم...

ندا آمد: از بقیه ببر...حتی از خودت...


***********************

خواستم صبر خدای را ببینم...

صدا آمد: بر زخم زبان بندگان تحمل کن


***********************

خواستم سیاست الهی را مشاهده کنم...

ندا آمد: عاقبت گردنکشان را ببین...


***********************

خواستم خدای را یاد کنم...

ندا آمد: ارحام و خویشانت را یاد کن.

***********************

خواستم که دیگر نخواهم...

ندا آمد: امورت را به او واگذار کن و برو...

**********************

کعبه را گفتم تو از خاکی من از خاک

چرا باید به دورت من بگردم؟

ندا آمد: تو با پا آمدی باید بگردی

برو با دل بیا تا من بگردم

تا حالا ضرب المثل در مورد نماز شنیده بودین؟

برای یک بینمازدر مسجد را نمی بندند.

کابرد:این مثل، نشانگر آن است که چون اقشار مختلفی در جامعه وجود دارند، مطمئناً افرادی خواهند بود که دارای اعتقادات دیگری باشند و بنا به دلیلینمازگزارنیستند؛لذا نمی توان عمومیت داد، که به خاطر فلان کس، نتوان کاری را انجام داد و یا در مسجد را برای نمازگزاران بست.

در واقع عمل و فکر یک شخص نمی تواند مقدم و موثر در آرای عمومی و افکار جمعی باشد.

روزه ی بینماز، عروس بی جهاز، قورمه ی بی پیاز!

کاربرد:درواقع نشانگر چیزی ناقص و ناتمام است.

توضیح آن که:کسانی هستند که در عین حال که روزه اند خود را از از انجام فرضیه ینمازمعاف می دانند. روزه ی بینمازبه اعمال این گونه افراد اطلاق می شود.

اگر دقیق بنگریم در بین خویشان و آشنایان و بیگانه افرادی هستند که اصلاًنمازگزارنیستند و فقط در ماه مبارک رمضان به روزه گرفتن اکتفا می کنند و به یاد نیایش ودعا و روزهو در اثر حرمت این ماه سعی می کنند خود را با افراد جامعه تطبیق دهند و با گفتن روزه (نخوردن و نیاشامیدن) خود را به رنج و تعب بیاندازند تا بلکهثواب اُخرویکسب نمایند؛

و تنها در شبهای احیا، آن زمان که به اصطلاح بازار منابر، گرم تر است، کم و بیش بانماز و روزه، با مساجد و مجالس وعظ و خطابه، سروکار یافته و به محض پایان این شب ها، نه ازنمازشانخبری است و نه از خدا جویی شان اثری است، در حالی که سراسر این گونه اعمال بدون شناخت مایه گرفته است!

به یاد شهدا


به ویلای شمال خو گرفتیم

شهیدان جنوبی یادمان رفت

98 درصد آری

12فروردین یکی از روزهای تاریخی و مهم ایران اسلامی است، در این روز با رای اکثریت قاطع مردم، نظام سیاسی کشور پس از 2500 سال از نظام سلطنتی به نظام جمهوری اسلامی وحکومت مردمی تغییر یافت.

در 12فروردین 1358 ثمره مبارزات ضد سلطنتی و طاغوتی و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ملت ایران به بار نشست و نظام جمهوری اسلامی ایران استقرار یافت.

در این روز ملت ایران با رای 2/98 درصدی خود ساختار سیاسی ، اجتماعی ایران را تغییر داد و جمهوری اسلامی مستقر شد. به همین سبب این روز مبارک از آن پس روز «جمهوری اسلامی» نام گرفت. 

پس از آنکه قرنها تئوری جدایی دین از سیاست و نظامهای حکومتی لائیک بردنیا سیطره داشت و قوانین شرعی و الهی امری خصوصی در زندگی مردم تعبیر می شد، در 12فرودین سال 58 نظامی متولد شد که این نظریه‌ها را در قرن بیستم باطل کرد و حکومت اسلامی را براساس موازین وآموزه‌های دینی به منصه ظهور و عمل رساند. 

جمهوری اسلامی شکل نوینی از نظامهای حکومتی است که تلاش می کند با الهام از قوانین و تعالیم نجات بخش اسلام الگوی زندگی جدیدی درعرصه اجتماعی و سیاسی بشر امروزی ارائه دهد تا بر اساس آن نیازهای مادی و معنوی انسان توئمان فراهم شود. 

از نظام جمهوری به «حکومت مردم بر مردم» تعبیر می شود و «جمهوریت» در نظام حکومتی نشان دهنده نقش مردم در تشکیل و استمرار آن است به طوری که مردم با حضوردر صحنه‌های مختلف علاوه بر مشارکت در تعیین سرنوشت خویش خواسته‌های خود را از حکومت مطالبه می‌کنند. 

معنی لغوی «جمهوریت» یعنی حکومت برخواسته از مردم و یا همان دمکراسی گرچه مورد اتفاق اغلب تحلیلگران، سیاستمداران و حاکمان سیاسی است، اما نظام‌های حکومتی در معنی اصطلاحی این واژه دچار اختلاف نظرهستند و از آن برداشتهای متفاوتی دارند. 

در زمان تعیین نظام سیاسی کشور پس از سرنگونی نظام طاغوت شاهنشاهی «جمهوری دمکراتیک»، «جمهوری»، «حکومت اسلامی» و ... از جمله نظامهای بود که مطرح شد، ولی امام راحل از همان ابتدا تاکید فراوانی بر استقرار نظام حکومتی جمهوری اسلامی داشتند، به طوری که برجمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر تاکید کردند. 

این تاکید نیز بر اساس خواست مردم در دوران مبارزات ضد ستم شاهی بود که در شعار آنها موج می زد و مردم در همه تظاهرات‌ها یکپارچه استقلال آزادی و جمهوری اسلامی را فریاد می‌کشیدند.
بر این اساس اصل جمهوریت و اسلامیت اصل جدا ناپذیردر نظام حکومتی ایران است که برای تثبیت، استمرار و تداوم آن شهیدان زیادی تقدیم شده است. 

؟«آزادی» از دیگرشعارها و خواسته‌های ملت ایران در ایام انقلاب بود که با استقرار جمهوری اسلامی شکل عملی به خود گرفت و قشرهای مختلف با حضور در تمام صحنه‌ها آزادانه به خواسته‌های خود جامه عمل پوشانده و در تعیین سرنوشت خود مشارکت می‌کنند. 

گرچه لغت آزادی نیزهمانند دیگر واژه‌ها، امروزه مظلوم واقع شده و در نظام سلطه مصادره می‌شود و با نام آزادی حقوق خیلی‌ها تضییع می‌گردد، ولی این واژه در اسلام معنای متعالی دارد. بر این اساس مردم طبق قانون برای تعالی و کمال خود از حق انتخاب و آزادی بیان برخوردار است وکسی نمی تواند این حق را از مردم سلب کند. در این مکتب سلب آزادی و حق انتخاب از خود نیز نوعی ظلم به خویش است. 

«استقلال» بعد دیگری از نظام جمهوری اسلامی ایران است که با استقرار آن ملت ایران از وابستگی به شرق و غرب رهایی یافت و در عرصه بین الملل با حفظ اصول به دفاع از حقوق خویش پرداخت. 

استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران و سرنگونی نظام سلطنتی پهلوی علاوه بر اینکه تحولات داخلی به دنبال داشت، تغییراتی در نظام بین الملل، به ویژه در خاورمیانه ایجاد کرد تغییراتی که با اهداف استعمارگران همسو و سازگار نبود و دشمنی آنان را علیه ملت ایران برانگیخت. 

از این رو حفظ استقلال هزینه‌هایی در برداشته و دشمنان این مرزوبوم با طراحی توطئه‌های مختلف از جمله جنگ تحمیلی، ترور شخیصت‌های سیاسی، تحریم قتصادی و... و درنهایت ایجاد موانع و دشمنی در دست یابی به فناوری صلح آمیزهسته‌ای سعی در خدشه دار کردن استقلال ملت هوشیار ایران عزیز دارد. 

ملت ایران در آغاز دهه چهارم استقرار «استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی» با تجدید پیمان با آرمانهای امام خمینی (ره) معمارکبیر انقلاب اسلامی و شهیدان به خون خفته خود بار دیگر بر حفظ این آرزشها پای می‌فشارد و روز «جمهوری اسلامی» را به عنوان یکی از ماندنی ترین روزهای تاریخی این سرزمین گرامی می‌دارد.

..........



رونالدو و عوض نکردن لباسش با بازیکن اسراییلی

به گزارش حدیدنیوز، خبرنگار الجزیره ورزشی آقای طولکرم از رونالدو می پرسه: شما در خاک اسرائیل هستی یا فلسطین؟ 

رونالدو در جواب میگه من در خاک فلسطینم! درپایان بازی هم بازی کن تیم اسرائیل برای تعویض لباس
به رونالدو نزدیک میشه که کریس بهش اهمیتی نمیده.

ایام فاطمیه ایم حزن و اندوه