جهت خنده

نام | 88 | 84 | 80 | 76 |
محمد رضا باهنر | محسن رضایی | لاریجانی | احمد توکلی | ناطق نوری |
روح الله حسینیان | احمدی نژاد | احمدی نژاد | رقیب خاتمی | ری شهری |
علی لاریجانی | رقیب احمدی نژاد | نامزد انتخابات بود | رقیب خاتمی | ناطق نوری |
هاشمی رفسنجانی | رقیب احمدی نژاد | نامزد انتخابات بود | عبدالله جاسبی | ناطق نوری |
مهدی کوچک زاده | احمدی نژاد | احمدی نژاد | رقیب خاتمی | خاتمی |
حمیدرسایی | احمدی نژاد | احمدی نژاد | رقیب خاتمی | رقیب خاتمی |
محمدرضا رحیمی | احمدی نژاد | هاشمی رفسنجانی | رقیب خاتمی | ناطق نوری |
احمد توکلی | اضطراری به احمدی نژاد | احمدی نژاد | خود نامزد انتخابات بود | رقیب خاتمی |
حسین فدایی | اضطراری به احمدی نژاد | محمد باقر قالیباف | رقیب خاتمی | ناطق نوری |
محمد شریعتمداری | رقیب احمدی نژاد | هاشمی رفسنجانی | خاتمی | ری شهری |
حیبب الله عسگراولادی | احمدی نژاد | علی لاریجانی | رقیب خاتمی | ناطق نوری |
خدایا به حق امام زمان (عج) شِفای عاجل عنایت بفرما
برای سلامتیش 5 تا صلوات بفرستید


به گزارش گروه فرهنگی "ره به ری" :
علامه مجلسی (ره) در بخش دهم بحارالانوار از شیرویه در کتاب فردوس نقل
کرده است از ابی هاشم عسکری
که گفته است: سئلت
عن صاحب العسکر علیه السلام لم سمیّت فاطمة الزّهراء فقال کان وجهها یزهر
لامیرالمؤمنین من اوّل النّهار کالشمس الضّاحیة و عند الزّوال کالقمر
المنیر و عند غروب الشمس کالکوکب الدُّری
ترجمه حدیث:
پرسیدم از امام حسن عسکری علیه السلام که چرا فاطمه سلام الله علیها، زهراء نامیده شد فرمود: برای
اینکه روی حضرت زهراء سلام الله علیها برای امیرالمؤمنین علیه السلام در
اوّل روز مانند آفتاب تابان می درخشید و در هنگام زوال آفتاب مانند ماه
تابان نور دهنده بود و در هنگام غروب آفتاب مانند ستاره درخشان و کوکب دری
میدرخشید.
منبع:فرهنگ نیوز

صدای خدا را می خواستم بشنوم
ندا آمد: به ناله و توبه گنهکار گوش کن
***********************
می خواستم خدا را نوازش کنم...
ندا رسید: کودک یتیم را نوازش کن
***********************
گفتند: دستان افتاده ای را بگیر
***********************
خواستم چهره خداوند را ببینم...
ندا آمد: بصورت مادرت بنگر...
***********************
گفتند: بی رنگی عارفان را بنگر...
***********************
می خواستم دست خدارا ببوسم
ندا رسید: دست کارگری را که درست کار می کند ببوس...
***********************
خواستم به خانه خدا بروم
صدا آمد: قلب انسان مومن را زیارت کن
***********************خواستم صدای نفس خدا رااحساس کنم...
ندا آمد: صدای نفس عاشق صادق را بشنو
***********************
خواستم خدا را در عرش ببینم
ندا رسید: به انسانی که به دستور خدا حرکت میکند بنگر...
***********************
گفتند: از پرخوری و شکم سیر فاصله بگیر...
می خواستم به خدا به پیوندم...
ندا آمد: از بقیه ببر...حتی از خودت...
***********************
خواستم صبر خدای را ببینم...
صدا آمد: بر زخم زبان بندگان تحمل کن
***********************
خواستم سیاست الهی را مشاهده کنم...
ندا آمد: عاقبت گردنکشان را ببین...
***********************
ندا آمد: ارحام و خویشانت را یاد کن.
***********************
خواستم که دیگر نخواهم...
ندا آمد: امورت را به او واگذار کن و برو...
**********************
کعبه را گفتم تو از خاکی من از خاک
چرا باید به دورت من بگردم؟
ندا آمد: تو با پا آمدی باید بگردی
برو با دل بیا تا من بگردم
کابرد:این مثل، نشانگر آن است که چون اقشار مختلفی در جامعه وجود دارند، مطمئناً افرادی خواهند بود که دارای اعتقادات دیگری باشند و بنا به دلیلینمازگزارنیستند؛لذا نمی توان عمومیت داد، که به خاطر فلان کس، نتوان کاری را انجام داد و یا در مسجد را برای نمازگزاران بست.
در واقع عمل و فکر یک شخص نمی تواند مقدم و موثر در آرای عمومی و افکار جمعی باشد.
روزه ی بینماز، عروس بی جهاز، قورمه ی بی پیاز!
کاربرد:درواقع نشانگر چیزی ناقص و ناتمام است.
توضیح آن که:کسانی هستند که در عین حال که روزه اند خود را از از انجام فرضیه ینمازمعاف می دانند. روزه ی بینمازبه اعمال این گونه افراد اطلاق می شود.
اگر دقیق بنگریم در بین خویشان و آشنایان و بیگانه افرادی هستند که اصلاًنمازگزارنیستند و فقط در ماه مبارک رمضان به روزه گرفتن اکتفا می کنند و به یاد نیایش ودعا و روزهو در اثر حرمت این ماه سعی می کنند خود را با افراد جامعه تطبیق دهند و با گفتن روزه (نخوردن و نیاشامیدن) خود را به رنج و تعب بیاندازند تا بلکهثواب اُخرویکسب نمایند؛
و تنها در شبهای احیا، آن زمان که به اصطلاح بازار منابر، گرم تر است، کم و بیش بانماز و روزه، با مساجد و مجالس وعظ و خطابه، سروکار یافته و به محض پایان این شب ها، نه ازنمازشانخبری است و نه از خدا جویی شان اثری است، در حالی که سراسر این گونه اعمال بدون شناخت مایه گرفته است!

به ویلای شمال خو گرفتیم
شهیدان جنوبی یادمان رفت

12فروردین یکی از روزهای تاریخی و مهم ایران اسلامی است، در این روز با رای
اکثریت قاطع مردم، نظام سیاسی کشور پس از 2500 سال از نظام سلطنتی به نظام
جمهوری اسلامی وحکومت مردمی تغییر یافت.
در 12فروردین 1358 ثمره
مبارزات ضد سلطنتی و طاغوتی و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ملت
ایران به بار نشست و نظام جمهوری اسلامی ایران استقرار یافت.
در این
روز ملت ایران با رای 2/98 درصدی خود ساختار سیاسی ، اجتماعی ایران را
تغییر داد و جمهوری اسلامی مستقر شد. به همین سبب این روز مبارک از آن پس
روز «جمهوری اسلامی» نام گرفت.
پس از آنکه قرنها تئوری جدایی دین
از سیاست و نظامهای حکومتی لائیک بردنیا سیطره داشت و قوانین شرعی و الهی
امری خصوصی در زندگی مردم تعبیر می شد، در 12فرودین سال 58 نظامی متولد شد
که این نظریهها را در قرن بیستم باطل کرد و حکومت اسلامی را براساس موازین
وآموزههای دینی به منصه ظهور و عمل رساند.
جمهوری اسلامی شکل
نوینی از نظامهای حکومتی است که تلاش می کند با الهام از قوانین و تعالیم
نجات بخش اسلام الگوی زندگی جدیدی درعرصه اجتماعی و سیاسی بشر امروزی ارائه
دهد تا بر اساس آن نیازهای مادی و معنوی انسان توئمان فراهم شود.
از
نظام جمهوری به «حکومت مردم بر مردم» تعبیر می شود و «جمهوریت» در نظام
حکومتی نشان دهنده نقش مردم در تشکیل و استمرار آن است به طوری که مردم با
حضوردر صحنههای مختلف علاوه بر مشارکت در تعیین سرنوشت خویش خواستههای
خود را از حکومت مطالبه میکنند.
معنی لغوی «جمهوریت» یعنی حکومت
برخواسته از مردم و یا همان دمکراسی گرچه مورد اتفاق اغلب تحلیلگران،
سیاستمداران و حاکمان سیاسی است، اما نظامهای حکومتی در معنی اصطلاحی این
واژه دچار اختلاف نظرهستند و از آن برداشتهای متفاوتی دارند.
در
زمان تعیین نظام سیاسی کشور پس از سرنگونی نظام طاغوت شاهنشاهی «جمهوری
دمکراتیک»، «جمهوری»، «حکومت اسلامی» و ... از جمله نظامهای بود که مطرح
شد، ولی امام راحل از همان ابتدا تاکید فراوانی بر استقرار نظام حکومتی
جمهوری اسلامی داشتند، به طوری که برجمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و نه یک
کلمه بیشتر تاکید کردند.
این تاکید نیز بر اساس خواست مردم در
دوران مبارزات ضد ستم شاهی بود که در شعار آنها موج می زد و مردم در همه
تظاهراتها یکپارچه استقلال آزادی و جمهوری اسلامی را فریاد میکشیدند.
بر
این اساس اصل جمهوریت و اسلامیت اصل جدا ناپذیردر نظام حکومتی ایران است
که برای تثبیت، استمرار و تداوم آن شهیدان زیادی تقدیم شده است.
؟«آزادی»
از دیگرشعارها و خواستههای ملت ایران در ایام انقلاب بود که با استقرار
جمهوری اسلامی شکل عملی به خود گرفت و قشرهای مختلف با حضور در تمام
صحنهها آزادانه به خواستههای خود جامه عمل پوشانده و در تعیین سرنوشت خود
مشارکت میکنند.
گرچه لغت آزادی نیزهمانند دیگر واژهها، امروزه
مظلوم واقع شده و در نظام سلطه مصادره میشود و با نام آزادی حقوق خیلیها
تضییع میگردد، ولی این واژه در اسلام معنای متعالی دارد. بر این اساس مردم
طبق قانون برای تعالی و کمال خود از حق انتخاب و آزادی بیان برخوردار است
وکسی نمی تواند این حق را از مردم سلب کند. در این مکتب سلب آزادی و حق
انتخاب از خود نیز نوعی ظلم به خویش است.
«استقلال» بعد دیگری از
نظام جمهوری اسلامی ایران است که با استقرار آن ملت ایران از وابستگی به
شرق و غرب رهایی یافت و در عرصه بین الملل با حفظ اصول به دفاع از حقوق
خویش پرداخت.
استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران و سرنگونی نظام
سلطنتی پهلوی علاوه بر اینکه تحولات داخلی به دنبال داشت، تغییراتی در نظام
بین الملل، به ویژه در خاورمیانه ایجاد کرد تغییراتی که با اهداف
استعمارگران همسو و سازگار نبود و دشمنی آنان را علیه ملت ایران برانگیخت.
از
این رو حفظ استقلال هزینههایی در برداشته و دشمنان این مرزوبوم با طراحی
توطئههای مختلف از جمله جنگ تحمیلی، ترور شخیصتهای سیاسی، تحریم قتصادی
و... و درنهایت ایجاد موانع و دشمنی در دست یابی به فناوری صلح آمیزهستهای
سعی در خدشه دار کردن استقلال ملت هوشیار ایران عزیز دارد.
ملت
ایران در آغاز دهه چهارم استقرار «استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی» با
تجدید پیمان با آرمانهای امام خمینی (ره) معمارکبیر انقلاب اسلامی و شهیدان
به خون خفته خود بار دیگر بر حفظ این آرزشها پای میفشارد و روز «جمهوری
اسلامی» را به عنوان یکی از ماندنی ترین روزهای تاریخی این سرزمین گرامی
میدارد.

به گزارش حدیدنیوز، خبرنگار الجزیره ورزشی آقای طولکرم از رونالدو می پرسه: شما در خاک اسرائیل هستی یا فلسطین؟
رونالدو در جواب میگه من در خاک فلسطینم! درپایان بازی هم بازی کن تیم اسرائیل برای تعویض لباس
به رونالدو نزدیک میشه که کریس بهش اهمیتی نمیده.
